Taxivergunning

Een taxivergunning is nodig voor het krijgen van een taxikeurmerkcertificaat van De Stichting Kwaliteitstaxi Breda (SKB).

Wat u moet weten

Vanaf 1 september 2019 is het taxikeurmerkcertificaat verplicht om taxivervoer aan te mogen bieden in de opstapmarkt van Breda. De SKB geeft dit certificaat aan chauffeurs die de volgende stappen hebben doorlopen:

  1. aanmelding keurmerk bij de SKB
  2. behalen keurmerk (bevestiging door de SKB)
  3. aanvraag taxivergunning bij de gemeente Breda
  4. ontvangst taxivergunning van de gemeente Breda

Voorwaarden

U kunt alleen een taxivergunning aanvragen als u:

  • een geldige chauffeurskaart heeft
  • het taxikeurmerk heeft behaald

Geldigheid

De SKB bepaalt de geldigheid van uw taxikeurmerk (maximaal 5 jaar). Een taxivergunning is even lang geldig.

Wat heeft u nodig

Voor het aanvragen van een taxivergunning heeft u het volgende nodig:

  • de gegevens van uw chauffeurskaart (nummer en geldigheid)
  • de gegevens van uw taxikeurmerk (nummer en geldigheid)

Afhandeling van uw aanvraag

De gemeente beslist binnen 6 weken over uw aanvraag. U ontvangt het besluit per e-mail. Bij uitzondering kan dit langer duren. U ontvangt hierover een bericht.

Kosten

Voor het aanvragen van een taxivergunning betaalt u  €126,25. U ontvangt hiervoor apart een factuur.

Taxikeurmerkcertificaat

Als u het taxikeurmerk heeft behaald én een taxivergunning heeft, dan krijgt u van het SKB uw taxikeurmerkcertificaat. Zij laten u per e-mail weten wanneer u het taxikeurmerkcertificaat kunt ophalen bij het taxiloket in het Stadskantoor.

Wat vindt u van onze website?