Teruggave parkeergeld

Algemeen

Heeft u te veel parkeergeld betaald omdat een parkeerautomaat op straat of in een gemeentelijke parkeergarage niet goed werkte? Of is de betaling in een gemeentelijke parkeergarages niet goed gegaan? Dan kunt u het te veel betaalde parkeergeld terugvragen. U gebruikt hiervoor het formulier. Heeft u 2 keer betaald omdat u de melding kreeg dat de eerste aanmelding niet gelukt was? Wacht dan enkele dagen af. Uw bank stort dit automatisch terug.

Voorwaarden

Wanneer krijgt u parkeergeld terug?

  • U heeft dubbel betaald, of extra kosten gemaakt. U kunt aantonen dat u hier niets aan kon doen, maar dit bijvoorbeeld kwam door een storing van een parkeerautomaat.
  • U heeft een parkeerkaart gekocht omdat de bezoekers- of bewonersvergunning niet werkte door een storing.
  • U heeft dubbel betaald bij de betaalautomaat omdat u de eerste keer een foutief kenteken heeft ingevoerd. U voegt beide betaalbewijzen bij uw aanvraag.

Wanneer krijgt u geen parkeergeld terug?

  • U heeft uw parkeerapp niet uitgezet. (U kunt bij de parkeerapps een herinnering van aanmelding te activeren.)   
  • U heeft per ongeluk te veel betaald voor het parkeren.
  • U heeft uw bezoekersvergunning niet uitgezet.
  • U heeft een verkeerd kenteken ingevoerd en vervolgens betaald.

Parkeergeld terugvragen

U vraagt het teveel betaalde parkeergeld terug via het formulier. U voegt een scan of foto van het originele betaalbewijs of een kopie van uw bankafschrift toe.

Heeft u betaald via een parkeerapp dan voegt u een scan of foto van uw parkeerhistorie, of een overzicht van uw transactie toe. U vult bij automaatnummer 00000 in.

Aanvragen

Afhandeling

Na versturen van het formulier krijgt u per e-mail een ontvangstbevestiging. Binnen 3 weken ontvangt u een brief of u het geld terugkrijgt. Als u geld terugkrijgt ontvangt u het bedrag binnen 2 weken na ontvangst van de brief.