2Park
Algemeen
Met 2Park beheert u uw parkeerproducten. U kunt er uw saldo voor de bezoekersregeling aanvullen, bezoek aan- en afmelden en uw kenteken tijdelijk wijzigen.
Goed om te weten
- Aanvragen van parkeervergunningen kan niet in 2park. Dit doet u in het P-loket.
- De 2Park app is een webbased app. Dit betekent dat u de app alleen kunt bereiken via een link. Deze link typt u in de webbrowser van uw telefoon, tablet of computer (mijn.2park.nl).
- 2Park vindt u niet in de Google Playstore of Apple Appstore.
- 2Park is beschikbaar in het Nederlands en Engels.
- 2Park maakt gebruik van cookies om een veilige verbinding te maken en uw privacy te bewaken. Alleen als u de cookies toestaat, kunt u inloggen.
Handleiding
Voor een uitgebreide uitleg van alle mogelijkheden in 2Park is een handleiding beschikbaar.
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
-
Op voorhand kan de gemeente hier niets aan doen. Als uw bezoek een parkeerboete (naheffing) ontvangt kunnen zij bezwaar maken.
-
Ja, dat is mogelijk.
-
De aanmelding van uw bezoek in 2Park vervalt automatisch om 00.00 uur. Dit voorkomt dat u onnodig te veel betaalt als u vergeet af te melden. Als er in een gebied betaald parkeren is tot bijvoorbeeld 01.00 uur moet u dit daarom wel opnieuw aanmelden.
-
Ziet u geen bezoekersregeling staan in 2Park? Dan kunt u zelf een nieuwe koppelmail laten sturen vanuit het P-loket.
Is uw bezoekersregeling wel gekoppeld?
- Kijk in 2Park rechtsboven bij “saldo”. Staat daar een getal tussen 5 en 0? Dan bent u op dat moment bezoek aan het aanmelden in uw eigen parkeervergunning. U doet daarmee een kentekenwijziging in plaats van bezoek aanmelden voor de bezoekersregeling.
- Klik dan linksboven in het menu van 2Park, dit zijn 3 streepjes, en selecteer “alle producten”. U ziet nu de optie van parkeervergunning en/of bezoekersregeling. Klik op “bezoekersregeling” om uw bezoek aan te melden. Rechtsboven bij “saldo” staat dan uw huidige saldo.
-
Als u zeker weet dat er geen maximum is bereikt kan dit een beveiligingsmelding vanuit uw bank zijn. In dat geval kunt u het 1 uur later opnieuw proberen.
Het kan ook betekenen dat u uw maximale 240 uren per kalenderkwartaal heeft bereikt. U kunt dit zelf uitrekenen door linksboven in het menu van 2Park, dit zijn 3 streepjes, “parkeeracties” te selecteren. U ziet daar uw parkeergeschiedenis en kunt berekenen hoeveel uur u heeft verbruikt.
Als u het maximum bereikt heeft voor de bezoekersregeling met een laag tarief dan kunt u overstappen naar de regeling met regulier tarief. De werkwijze is hetzelfde als de Bezoekersregeling Straat:
- U vraagt deze regeling aan in het P-Loket en u zorgt voor voldoende saldo.
- U meldt uw bezoek aan en af in 2Park.
- Uw bezoek parkeert tegen het normale tarief.
- De maximale aanmeldtijd voor betaald parkeren is niet van toepassing bij het gebruik van de bezoekersregeling.