2Park

Algemeen

Met 2Park beheert u uw parkeerproducten. U kunt er uw saldo voor de bezoekersregeling aanvullen, bezoek aan- en afmelden en uw kenteken tijdelijk wijzigen.

Goed om te weten

  • Aanvragen van parkeervergunningen kan niet in 2park. Dit doet u in het P-loket
  • De 2Park app is een webbased app. Dit betekent dat u de app alleen kunt bereiken via een link. Deze link typt u in de webbrowser van uw telefoon, tablet of computer (mijn.2park.nl). 
  • 2Park vindt u niet in de Google Playstore of Apple Appstore.
  • 2Park is beschikbaar in het Nederlands en Engels.
  • 2Park maakt gebruik van cookies om een veilige verbinding te maken en uw privacy te bewaken. Alleen als u de cookies toestaat, kunt u inloggen.

Handleiding

Voor een uitgebreide uitleg van alle mogelijkheden in 2Park is een handleiding beschikbaar.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Op voorhand kan de gemeente hier niets aan doen. Als uw bezoek een parkeerboete (naheffing) ontvangt kunnen zij bezwaar maken. 

Ja, dat is mogelijk.

De aanmelding van uw bezoek in 2Park vervalt automatisch om 00.00 uur. Dit voorkomt dat u onnodig te veel betaalt als u vergeet af te melden. Als er in een gebied betaald parkeren is tot bijvoorbeeld 01.00 uur moet u dit daarom wel opnieuw aanmelden.

Ziet u geen bezoekersregeling staan in 2Park? Dan kunt u zelf een nieuwe koppelmail laten sturen vanuit het P-loket. 

Is uw bezoekersregeling wel gekoppeld?

  • Kijk in 2Park rechtsboven bij “saldo”. Staat daar een getal tussen 5 en 0? Dan bent u op dat moment bezoek aan het aanmelden in uw eigen parkeervergunning. U doet daarmee een kentekenwijziging in plaats van bezoek aanmelden voor de bezoekersregeling.
  • Klik dan linksboven in het menu van 2Park, dit zijn 3 streepjes, en selecteer “alle producten”. U ziet nu de optie van parkeervergunning en/of bezoekersregeling. Klik op “bezoekersregeling” om uw bezoek aan te melden. Rechtsboven bij “saldo” staat dan uw huidige saldo.

Als u zeker weet dat er geen maximum is bereikt kan dit een beveiligingsmelding vanuit uw bank zijn. In dat geval kunt u het 1 uur later opnieuw proberen.

Het kan ook betekenen dat u uw maximale 240 uren per kalenderkwartaal heeft bereikt. U kunt dit zelf uitrekenen door linksboven in het menu van 2Park, dit zijn 3 streepjes, “parkeeracties” te selecteren. U ziet daar uw parkeergeschiedenis en kunt berekenen hoeveel uur u heeft verbruikt. 

Als u het maximum bereikt heeft voor de bezoekersregeling met een laag tarief dan kunt u overstappen naar de regeling met regulier tarief. De werkwijze is hetzelfde als de Bezoekersregeling Straat:

  • U vraagt deze regeling aan in het P-Loket en u zorgt voor voldoende saldo.
  • U meldt uw bezoek aan en af in 2Park.
  • Uw bezoek parkeert tegen het normale tarief.
  • De maximale aanmeldtijd voor betaald parkeren is niet van toepassing bij het gebruik van de bezoekersregeling.