2Park
Algemeen
2Park is een website waar u de praktische, alledaagse dingen voor het parkeren regelt. U kunt er uw saldo voor de bezoekersregeling aanvullen, bezoek aan- en afmelden en uw kenteken tijdelijk wijzigen.
Informatie over 2Park
- Aanvragen van parkeervergunningen kan niet in 2park. Dit doet u in het P-loket.
- 2Park is een website. U kunt de website bereiken door mijn.2park.nl te typen in de webbrowser van uw telefoon, tablet of computer.
- 2Park lijkt op een app, maar is een website. U vindt 2Park dus niet in de Google Playstore of Apple Appstore.
- 2Park is beschikbaar in het Nederlands en Engels.
- 2Park maakt gebruik van cookies om een veilige verbinding te maken en uw privacy te bewaken. Alleen als u de cookies toestaat, kunt u inloggen.
- Als u een parkeervergunning of bezoekersregeling aanvraagt in het P-loket, ontvangt u vervolgens uw inloggegevens voor 2Park.
Wachtwoord vergeten
Bent u het wachtwoord van 2Park vergeten? Gebruik de optie ‘Vergeten’. Geef daarna het e-mailadres op dat u ook gebruikt in het P-Loket. U ontvangt dan een mail met instructies.
Als u de optie ‘onthoud me’ aanzet worden uw inloggevens bewaard en logt u automatisch in.
Bezoek aanmelden
Krijgt u bezoek en wilt u hen laten parkeren met de bezoekersregeling? Zo werkt het:
- Ga naar de website van 2Park en log in met uw e-mailadres en wachtwoord.
- Klik op '+ nieuwe parkeeractie' onderaan het scherm.
- Kies de gewenste startdatum en tijd en druk op 'bevestig'.
- Kies de einddatum en tijd en druk op 'bevestig'.
- Vul de naam en het kenteken van uw bezoek in.
- Controleer de gegevens en druk op 'bevestig'.
- De parkeeractie is actief.
- Eerder stoppen of juist verlengen? Druk op de drie witte stippen in de parkeeractie en selecteer de gewenste optie.
Contact toevoegen aan favorieten
U kunt bezoekers ook toevoegen als favoriet. Het aanmelden van deze bezoeker gaat dan eenvoudiger. Een contact toevoegen aan uw favorieten doet u zo:
- Log in op 2Park met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
- Selecteer in het menu (de drie streepjes linksboven) de optie 'Favorieten'.
- Druk op het plusteken in de groene stip om het contact toe te voegen. Dit plusteken staat onderaan in het beeldscherm.
- Voer een kenteken en een naam in en druk op 'sla op'.
- Het nieuwe contact vindt u bij uw favorieten.
- Bij het starten van een nieuwe parkeeractie vindt u uw contact met het vergrootglas.
Kenteken tijdelijk wijzigen
U kunt uw parkeervergunning tijdelijk koppelen aan een ander voertuig. Bijvoorbeeld aan een huur- of leenauto, als u uw eigen auto tijdelijk niet gebruikt. Dit regelt u in 2Park. Het kenteken is na aanmelden direct actief.
Zo werkt het:
- Ga naar de website van 2Park en log in met uw e-mailadres en wachtwoord.
- Ga linksboven in het menu naar 'Alle producten'.
- Selecteer de parkeervergunning waarvoor u tijdelijk een ander kentekenr wilt.
- Klik op '+ nieuwe parkeeractie'.
- Vul de startdatum en starttijd in.
- Vul de einddatum en eindtijd in.
- Klik op 'bevestig' en uw tijdelijk kenteken is actief. Zolang uw tijdelijk kenteken actief is, is uw vaste kenteken niet actief.
Maximaal 5 keer wijzigen
Voor een parkeervergunning kunt u 5 keer per jaar het kenteken wijzigen.
Handleiding
Voor een uitgebreide uitleg van alle mogelijkheden in 2Park is een handleiding beschikbaar.
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
-
Op voorhand kan de gemeente hier niets aan doen. Als uw bezoek een parkeerboete (naheffing) ontvangt kunnen zij bezwaar maken.
-
Ja, dat is mogelijk.
-
De aanmelding van uw bezoek in 2Park vervalt automatisch om 00.00 uur. Dit voorkomt dat u onnodig te veel betaalt als u vergeet af te melden. Als er in een gebied betaald parkeren is tot bijvoorbeeld 1.00 uur moet u het bezoek daarom wel opnieuw aanmelden.
-
Ziet u geen bezoekersregeling staan in 2Park? Dan kunt u zelf een nieuwe koppelmail laten sturen vanuit het P-loket.
Is uw bezoekersregeling wel gekoppeld?
- Kijk in 2Park rechtsboven bij 'saldo'. Staat daar een getal tussen 5 en 0? Dan bent u op dat moment bezoek aan het aanmelden in uw eigen parkeervergunning. U doet daarmee een kentekenwijziging in plaats van bezoek aanmelden voor de bezoekersregeling.
- Klik dan linksboven in het menu van 2Park, dit zijn 3 streepjes, en selecteer 'alle producten'. U ziet nu de optie van parkeervergunning en/of bezoekersregeling. Klik op 'bezoekersregeling' om uw bezoek aan te melden. Rechtsboven bij 'saldo' staat dan uw huidige saldo.
-
Als u zeker weet dat er geen maximum is bereikt kan dit een beveiligingsmelding vanuit uw bank zijn. In dat geval kunt u het 1 uur later opnieuw proberen.
Het kan ook betekenen dat u uw maximale 240 uren per kalenderkwartaal heeft bereikt. U kunt dit zelf uitrekenen door linksboven in het menu van 2Park (dit zijn 3 streepjes), 'parkeeracties' te selecteren. U ziet daar uw parkeergeschiedenis en kunt berekenen hoeveel uur u heeft verbruikt.
Als u het maximum bereikt heeft voor de bezoekersregeling met een laag tarief dan kunt u overstappen naar de regeling met een regulier tarief. De werkwijze is hetzelfde als de Bezoekersregeling Straat:
- U vraagt deze regeling aan in het P-Loket en u zorgt voor voldoende saldo.
- U meldt uw bezoek aan en af in 2Park.
- Uw bezoek parkeert tegen het normale tarief.
- De maximale aanmeldtijd voor betaald parkeren is niet van toepassing bij het gebruik van de bezoekersregeling.
-
Nee. Het aanvragen van parkeervergunningen gaat via het P-loket.