Tijdelijke bushalte parkeerterrein Hoge Mosten

Sinds 19 augustus 2013 is er een tijdelijke bushalte voor internationale lijnbussen op het parkeerterrein aan de Hoge Mosten. De informatie in dit bericht is op 29 september 2014 geactualiseerd.

Touringcar haltes bij Centraal Station en bij station Breda-Prinsenbeek (parkeerterrein Hoge Mosten)

Halte bij Centraal Station

Voor touringcars die vaste internationale lijndiensten rijden, is een tweetal opstelplaatsen aan de nieuwe Stationslaan gerealiseerd, pal aan de noordkant van het nieuwe stationsplein Belcrumzijde.  Deze halte is in gebruik vanaf 7 september 2014. Bedrijven die deze halte aandoen zijn bijvoorbeeld Eurolines en Student Agency Travel. Neem bij twijfel contact op met het bedrijf waar u uw ticket geboekt heeft.  
Parkeren kan voor kort in- en uitstappen bij de Kiss-and-Ride strook die ook aan de Stationslaan ligt. Voor langer parkeren kunt u voorlopig terecht op een tijdelijk parkeerterrein naast De Faam (ingang vanaf Christiaan Huygensstraat). Station Breda Centraal is per bus en trein uiteraard goed bereikbaar.
Reizigers voor Eurolines e.d. kunnen gebruik maken van voorzieningen in de nabijgelegen OVTerminal, waar toiletten, horecazaken en winkels aanwezig zijn.

Halte bij station Breda-Prinsenbeek (parkeerterrein Hoge Mosten)

Sinds 19 augustus 2013 is er ook een bushalte voor touringcars ingericht op het parkeerterrein bij de Hoge Mosten en Elleboog, met stopplaatsen voor circa zes bussen tegelijk. Het verschil met de halte aan de Stationslaan bij Breda Centraal is, dat de halte Breda-Prinsenbeek uitsluitend bedoeld is voor de ‘niet lijngebonden’ bussen van diverse bedrijven, zoalsvakantiebussen naar bijvoorbeeld zon- of wintersportbestemmingen en ander chartervervoer. Ze rijden niet volgens een vaste dienstregeling en/of niet het hele jaar door.
Als u twijfelt of uw bus hier daadwerkelijk stopt, neemt u dan contact op met uw touroperator.
De haltelocatie Breda-Prinsenbeek is goed bereikbaar: met de auto snel van/naar de A16 (er ligt een openbaar parkeerterrein achter het de touringcarhaltes), het is 100 meter. lopen van/naar station Breda-Prinsenbeek (NS Sprinter tussen Breda en Dordecht-Rotterdam), en vlakbij het stationsplein liggen de bushaltes van stadsbus lijn 2 aan de Westerhagelaan met een directe verbinding naar Breda-centrum en centraal station.

Bijlagentabel
BijlageGrootte
touringcar_routekaart_naar_opstapplaats_p-terrein_bij_b…74.2 KB
bushalte_westerhagelaan.pdf…266.37 KB

Voor het openen van sommige bestanden kan extra software nodig zijn, zie hiervoor de uitlegpagina over downloads.

Plaats: 
Breda
Prinsenbeek
Publicatiedatum: 
14 augustus 2013 - 22 augustus 2013

Reacties

Ik heb een reis geboekt, nu moet ik van het centraal station, waar ik eerst aankom met een intercity naar Hoge Mosten 3 om in de reisbus te stappen, is er verbinding naar daar vanaf het centraal station?

niet ok 24 mei 2014 / om 11:28 / door A. Boekhout

U kunt de sprinter naar station Breda-Prinsenbeek nemen. Dat station ligt naast de Hoge Mosten.

niet ok 25 mei 2014 / om 08:10 / door Breda Logo Breda

ik heb een vraag?

ik vertrek 1 september naar Engeland  met de jong Intra tours

de opstap plaats is parkeerterrein elleboog bij westerhagelaan ik kom zelf uit Drunen

is dat parkeer terrein bij de uitgang van station Breda-Princenbeek?

of daar in de buurt?

weet iemand dat ik ben niet bekend in Breda

M.V.G. Edwin Veen

niet ok 21 augustus 2014 / om 16:59 / door edwinveen

Stoppen de bussen van Student Agency nog gewoon in Breda, of ook in Prinsenbeek? En als ze in Breda stoppen, waar dan? Bedankt alvast!

Edwin: Ja, die parkeerplaats is bij het station van Prinsenbeek =).

niet ok 22 augustus 2014 / om 15:58 / door Wendy

Reactie gemeente

Het parkeerterrein Elleboog is naast station Prinsenbeek. Dit staat met borden aangegeven.

niet ok 25 augustus 2014 / om 14:36 / door Breda Logo Breda

Reactie gemeente

Beste Wendy,

Alle internationale lijndiensten stoppen nog steeds aan de Stationsweg in Breda, vlak naast het centraal station. Die lijndiensten betreffen touringcars van Eurolines en Student Agency (-Travel). Vanaf zondag 7 september 2014 stoppen deze bussen aan de nieuwe speciale internationale bushalte voor lijndienstvervoer aan de Stationslaan ter hoogte van het nieuwe Stationsplein-Noord. Mogelijk komen daar nog andere operators bij die ook lijndienstvervoer internationaal verzorgen, zoals EcoLines.
Een kaartje van de routing voor touringcars ter plekke is in de maak.

Alle andere vervoerders en operators, dus ook De Jong Intratours moeten met hun touringcars stoppen aan het speciaal daarvoor bestemde parkeerterrein op ongeveer 100 meter vanaf station Breda-Prinsenbeek, te bereiken via de Elleboog en Moskesweg. Dit betreft dus al het chartervervoer en alle vakantiebussen. 
Deze situatie blijft zo

niet ok 28 augustus 2014 / om 13:06 / door Breda Logo Breda

Kanik mijn auto parkeren voor 3 dagen bij de hoge mosten daar ik s, morgens uit zeeland kom

niet ok 26 september 2014 / om 19:59 / door Nanda

Reactie gemeente

Je kunt inderdaad je auto parkeren bij de Hoge Mosten / Elleboog, op het P-terrein achter de opstelplaats voor de touringcars.

niet ok 29 september 2014 / om 15:16 / door Breda Logo Breda

Als ik mijn auto parkeer bij de hoge mosten/elleboog moet ik daar dan voor betalen? Is het een veilige omgeving om mijn auto in achter te laten?

niet ok 26 oktober 2014 / om 20:21 / door Vervoort

Reactie gemeente

Parkeren bij de Hoge Mosten is gratis. Er is geen toezicht.

niet ok 31 oktober 2014 / om 11:51 / door Breda Logo Breda

Op 25 augustus jl. zegt Gem. Breda dat parkeerterrein aan de Elleboog bij Station Prinsenbeek is. Volgens mijn info is het bij Station Breda, bij de Belcrumweg. Of zit ik er zo naast??????

niet ok 11 december 2014 / om 15:02 / door Mariette Schellekens

Reactie gemeente

Beste Mariette,

Voor touringcars die vaste internationale lijndiensten rijden, zijn er twee opstelplaatsen aan de nieuwe Stationslaan, pal aan de noordkant van het nieuwe stationsplein Belcrumzijde.

De overige touringcars hebben haltes op het parkeerterrein bij de Hoge Mosten en Elleboog. Hier zijn stopplaatsen voor circa zes bussen tegelijk. Het verschil met de halte aan de Stationslaan bij Breda Centraal is, dat de halte Breda-Prinsenbeek uitsluitend bedoeld is voor de ‘niet lijngebonden’ bussen van diverse bedrijven, zoalsvakantiebussen naar bijvoorbeeld zon- of wintersportbestemmingen en ander chartervervoer. Ze rijden niet volgens een vaste dienstregeling en/of niet het hele jaar door.

Neem bij twijfel of uw bus hier daadwerkelijk stopt, contact op met uw touroperator.

niet ok 15 december 2014 / om 14:15 / door Breda Logo Breda